Grijsgedraaid

Grijsgedraaid

Gelezen 8 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 11 Favoriet 0 Recensies 1
Lijsten 1 Spots 1   Topics 0
Op een dag komen ze je huis binnen. Ze nemen je rijbewijs in beslag en brengen je oude Volvo naar een opkoper. Je moet een document ondertekenen waardoor je het beheer van je bankrekeningen en beleggingen afstaat. Zelf koken mag niet meer. In plaats daarvan krijg je elke dag een voedzame maaltijd aan huis geleverd. Voor jou geen frieten of pizza meer. Wil je nog vrijen, dan moet je dat zo stil en snel mogelijk doen. Er kan immers elk moment iemand binnenkomen. De misdaad die zo'n straf legitimeert? Je bent de 80 voorbij.
In Grijsgedraaid toont journaliste Ann Peuteman hoe we oudere mensen alles uit handen nemen wat het leven leuk maakt. 80-plussers Paula D'Hondt, Fons Verplaetse en Eva Bal getuigen hoe moeilijk het daardoor is om te blijven wie je altijd al was. Al kan het ook anders.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Uitgeverij Vrijdag
25 februari 2019
20 februari 2019

Marieke Scheers Hebban Recensent

Oud worden in België

door: Marieke Scheers

De Vlaamse Ann Peuteman (1973) studeerde Germaans Filologie. Ze is journalist bij Knack en schrijft daar de column De zoetzure dinsdag. Na Uitgesproken (2008) en Voelt u zich wel goed, dokter? (2014) Is er nu Grijsgedraaid (2019) met als ondertitel: Waarom we bang moeten zijn om oud te worden.

...

Reacties op: Grijsgedraaid