Grote kunst voor kleine kenners. De Vlaamse meesters.

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Junior   Topics 0
De Vlaamse meesters
‘Grote Kunst voor Kleine Kenners: de Vlaamse meesters’ brengt het cultureel erfgoed op een speelse wijze tot leven.De kleine lezertjes worden geïntroduceerd tot de bijzonder stukje kunstgeschiedenis waarin de Vlaamse primitieven de hoofdrol spelen. Elk schilderij krijgt natuurlijk haar unieke twist met leuke wist-je-datjes.

Thaïs Vanderheyden is illustratrice en auteur van kinderboeken, waaronder ‘De Spiekpietjes’ en ‘Over Botjes Protjes en Snotjes’. De succesvolle kinderboekenreeks ‘Grote Kunst voor Kleine Kenners’ is intussen een wereld op zich geworden - inclusief tentoonstellingen en kinderkampen - waarin kleine kunstliefhebbers haar vrolijke schilderijen vergelijken met het origineel.
Junior
Illustraties
Thaïs Vanderheyden
Borgerhoff & Lamberigts
14 september 2019

Lezersrecensies (1)

Prachtig kunstboek - De Vlaamse meesters in een notendop!

door: Pierre MG Peeters 1 like
Grote Kunst voor kleine kenners – de Vlaamse meesters is een prachtig boek van en over de Vlaamse meesters. De kinderen maken kennis met en krijgen inzicht in en over de werken van Jan Van Eyck; Hubert Van Eyck; Hans Memling; Pieter Bruegel; Peter Paul Rubens; Jan Bruegel de oude; Quinten Metsys;...