Haar

AD:

Haar

Gelezen 11 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 0 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

Drie zussen blikken terug op hun leven en maken de balans op. Wat blijft er over van hun brandende kinderdromen en hun verlangens van weleer? Hoe heeft de jarenlange spanning tussen zusterliefde en rivaliteit hun blik op elkaar en op de wereld gekleurd? En waarom kleeft de schaamte aan elk van hen, als een tweede huid? Intussen ligt Ivo, hun vader, op zijn sterfbed. Zijn leven speelt zich alleen nog af in zijn hoofd. Ivo heeft zijn schaamte losgelaten, en daarmee ook zijn schuldgevoel. Hij denkt na over zijn dochters, over zijn te vroeg gestorven vrouw en over het geheim dat hem kwelt. Haar gaat over grote vragen rond liefde en verraad. En over kleine vragen, zoals deze: waarom nemen vrouwen zo graag ritueel afscheid van hun meisjesjaren? En waarom knippen ze hun haren kort?

Uitgeverij Polis
15 april 2015
23 februari 2016

Geertje Otten Hebban Recensent

Grote vragen, weinig antwoorden

door: Geertje Otten

Met de roman Haar verlaat Kathleen Vereecken het reeds gebaande pad van de historische jeugdliteratuur om nieuwe wegen in te slaan. Na boeken als Zijdeman en Ik denk dat het liefde was, die goed ontvangen werden door het publiek, is er nu het levensverhaal van Ivo en zijn drie dochters.

Als gevolg...

Reacties op: Haar