Haarlems Dodenboek

In zijn eerste boek vertelt Wilfred Takken over acht sterfgevallen. Van de moord in een café tot de laatste hartaanval van zijn vader. De meesten stierven jong - de jongste was zelfs nog niet geboren. Levendig beschrijft Takken wie zij waren en wat zij voor hem betekenden.

'Prachtige, treurige, grappige observaties. En het gaat nog over de dood ook; dat is altijd mooi meegenomen.'
Sylvia Witteman

‘Ik sta achter Takken en zijn schrijven.’
Arnon Grunberg

Wilfred Takken (Haarlem, 1967) is in het dagelijks leven NRC-redacteur. Hij was verder hoofdredacteur van de literaire tijdschriften Poesjkin Wat en Verdronken Kalf. Ook schreef hij mee aan Het ABC van Annie MG en het Familiewoordenboek.

Is Haarlems Dodenboek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Haarlems Dodenboek