Handboek voor tienermeiden

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Van een gebroken hart tot die te hoge rekening van je smartphone; van roken, diëten, benen scheren en menstruatie tot hoe je omgaat met social media en je ouders. Dit boek is voor alle meiden die soms vragen hebben, het even niet meer weten, advies nodig hebben of gewoon nieuwsgierig zijn. Je staat aan het begin van de puberteit, of zit er al middenin. Er gebeurt opeens van alles in je lijf waardoor je je anders voelt en er anders uitziet. En dat kan best verwarrend zijn. Je wordt voor het eerst ongesteld, krijgt haargroei op allerlei plekken en puisten zo groot als knikkers… Maar geen reden tot paniek, je bent niet de enige die hier doorheen gaat! Natuurlijk kun je hier heel veel over vinden op het internet, maar waar begin je tussen die stortvloed aan informatie? En is het wel betrouwbaar? Dit boek staat vol met eerlijke en praktische informatie over alles wat je wilt weten, maar niet durft te vragen, of waar je het met je ouders ab-so-luut niet over wilt hebben. En vertellen meiden van 13 tot 24 jaar zelf hun verhalen over allerlei onderwerpen waar je mee te maken krijgt: over school, vriendschap, verliefd worden, daten, seks, alcohol en drugs.

Illustraties
Hester van Toorenburg