Hannah's vlucht

Hannah's vlucht

Rank 7834 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 0

Berlijn, 1938. Hannah Weiss staat op het punt een baanbrekende wetenschappelijke ontdekking te doen. Maar als Joodse vrouw wordt ze gediscrimineerd en gedwongen in de kelder van het instituut te werken, en uiteindelijk gaan anderen er met haar ontdekking vandoor. Ondertussen krijgen de nazi’s steeds meer macht in Duitsland en de dreiging wordt almaar groter. Hannah slaat noodgedwongen op de vlucht, waarbij ze gescheiden raakt van haar familie.

New Mexico, vs, 1945. Majoor Jack Delaney is net teruggekeerd uit het bevrijde Parijs en heeft een nieuwe missie: een spion ontmaskeren. Iemand lekt geheimen naar de nazi’s. Jacks hoofdverdachte is Hannah Weiss. Alles wijst op haar, maar Jack ontdekt dat hij en Hannah meer gemeen hebben dan hij van tevoren had voorzien.

Hannahs vlucht van Jan Eliasberg is een meeslepende roman over hoever je moet gaan om je idealen te bereiken – geïnspireerd door ware gebeurtenissen en personen.

‘Een meeslepend verhaal dat verteld moest worden. Ik heb deze roman verslonden.’ – Martha Hall Kelly

Ambo|Anthos
20 oktober 2020