Heavy Metal - Alles wat je moet weten over beleggen in goud

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Goud heeft gedurende duizenden jaren een glansrol gespeeld als betaalmiddel en als middel om je koopkracht te beschermen. Goud vergaat nooit. Het verliest nooit zijn luister. Goud is het geld van God. Na zijn Bestseller God dobbelt niet op de beurs trekt Jan Longeval in Heavy Metal alle registers open. In zijn kenmerkende prikkelende stijl analyseert hij goud in al zijn aspecten – van de unieke chemische eigenschappen van dit edelmetaal en van de buitenaardse oorsprong van alle goud dat we delven op aarde, over de gouden draad die doorheen de wereldgeschiedenis loopt, tot de rol die goud zal opnemen in een nieuw economische bestel en de rol die het moet krijgen in je beleggingsportefeuille. Jan Longeval reikt ook verrassende economische en monetaire inzichten aan en ruimt tal van misverstanden uit de weg. Wist je bijvoorbeeld dat banken nagenoeg ongelimiteerd krediet kunnen verstrekken in een wereld waarin goud sinds 1971 geen rol meer speelt als anker van het financieel systeem? En dat het idee dat centrale banken geld bijdrukken om staatsobligaties te kopen niet strookt met de realiteit? Groeiend wantrouwen in het geld van de overheid heeft aanleiding gegeven tot de lancering en het succes van cryptomunten als de bitcoin. Cryptomunten worden niet toevallig e-goud genoemd want ze willen een digitaal alternatief bieden voor fysiek goud. Maar kunnen ze optornen tegen een historiek die in millennia wordt geteld? Ontdek het antwoord, en nog veel meer, in een boek dat leest als een financiële thriller. +

01 januari 2020

Reacties op: Heavy Metal - Alles wat je moet weten over beleggen in goud