Helse sprookjes

Seks, spanning en sensatie is niet iets wat je verwacht in sprookjes. In deze sprookjes vind je het, dit zijn helse sprookjes. Dit zijn niet de suikerzoete baksels van Grimm of Disney. Moord, vergiftiging, diefstal, in de brand steken: alles komt in die sprookjes voor. Sneeuwwitje, een onschuldige prinses? Dat valt tegen, haar eigen katten eten haar op. Doornroosje prikt zich aan een roos? Ze prikt zich liever aan haar prins. Ali Baba is de aanvoerder van de veertig rovers en zijn erfgenaam is CEO van de website Alibaba. De wolf eet Roodkapje helemaal niet op, de wolf ziet Roodkapje als zijn moeder. Roodkapje staat haar mannetje, naakt prikt ze met een mes op een plek in het lijf van de jager waar een man nogal gevoelig is. Ik noem ze helse sprookjes, met reden. Boy oh boy, suiker is in deze sprookjes ver te zoeken. Verstop ze voor de tere kinderkens en hou ze voor jezelf.

Is Helse sprookjes het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Helse sprookjes