Heston Blumenthal thuis

Thuis de sterren van de hemel koken met de revolutionaire Britse driesterrenchef Heston Blumenthal.

Heston Blumenthal thuis is het eerste boek waarin de briljante en revolutionaire Britse chef-kok Heston Blumenthal elementen van zijn kookkunst zodanig heeft aangepast dat iedereen deze gerechten nu ook zelf kan bereiden. Want tot voor kort creëerde Heston zulke buitengewone culinaire hoogstandjes dat het niet voor iedereen was weggelegd om ze thuis klaar te maken. Met Heston Blumenthal thuis kan dat nu dus wel!

Heston Blumenthal onderzoekt wat smaak precies is. Als we weten wat er in onze mond gebeurt (en in onze neus en hersenen) wordt koken en eten alleen maar interessanter en leuker. In dit baanbrekende boek legt Blumenthal gedetailleerd uit wat de effectiefste kooktechnieken zijn en waarom ze werken. Elk hoofdstuk begint met een duidelijke uitleg van zijn benadering en bevat veel handige tips.

Heston Blumenthal thuis bevat ruim 150 recepten, van klassieke gerechten als garnalencocktail en uitensoep tot eenvoudige versies van The Fat Duck-recepten als coquilles met witte chocolade, ijs met spek en eieren en gazpacho van rode kool. De helder geformuleerde instructies zijn makkelijk te volgen en de meeste recepten zijn niet langer dan een bladzijde en vereisen geen ingewikkelde technieken.

Heston Blumenthal
Heston Blumenthal wordt beschouwd als de meest vooruitstrevende kok van zijn generatie. Vanwege zijn innovatieve kookkunst en experimenten in de keuken wordt hij ook wel een culinaire alchemist genoemd. Zo onderzoekt hij de moleculaire componenten van gerechten om een beter begrip te krijgen van smaak. Hij heeft verschillende programma's op Britse tv-zenders.

Is Heston Blumenthal thuis het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Heston Blumenthal thuis