Het aanzien van 2002

Non-fictie Lijsten 1   Topics 0
Twaalf maanden wereldnieuws treffend in beeld gebracht! De belangrijkste nieuwsfeiten van het jaar 2002, voorzien van de beste nieuwsfoto´s uit binnen- en buitenland.

Zoals gebruikelijk komen in het Aanzien van 2002 zowel wereldschokkende gebeurtenissen als regionaal nieuws aan de orde. Om slechts enkele zaken te noemen: de invoering van de euro, de economische crisis die Argentinië teistert, het bloedbad op een school in Erfurt, het vijftigjarig regeringsjubileum van koningin Elizabeth II van Engeland, de moord op Pim Fortuyn en de gevolgen die dit had voor de parlementsverkiezingen in Nederland, het overlijden van Freddie Heineken, de heropening van de Puttense moordzaak, de nieuwe cd van K3, de Olympische Winterspelen in Salt Lake City en het wereldkampioenschap voetbal in Zuid-Korea en Japan, het huwelijk van Willem-Alexander en Máxima op 02-02-02 en het overlijden van Claus.

Han van Bree is als auteur al bijna twintig jaar eeuw bij het Aanzien betrokken. Behalve de Aanziens die het nieuws van het jaar behandelen, heeft hij ook geschreven over de leden van het Koninklijk Huis, bijv. Het aanzien van Willem-Alexander en Het Aanzien van Claus.
Het Spectrum

1 keer bewerkt, laatste bewerking door ine