Het behouden kind

Gelezen 24 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 18 Favoriet 0 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 1   Topics 0

Lena wacht op de terugkomst van haar zoon Thomas, die boos is weggelopen. Ze houdt zichzelf krampachtig voor dat hij straks gewoon thuiskomt, en dan zal ze hem vertellen hoe het werkelijk zit. Want hij sluit zich de laatste tijd steeds meer voor haar af. Thomas neemt geen genoegen meer met de mooie verhalen die zijn moeder over zijn verleden vertelt. Waarom houdt zijn moeder zo angstvallig vast aan wat ze hem over zijn vader heeft verteld? Terwijl Lena’s wanhoop toeneemt, groeit bij de lezer het wantrouwen. Haar herinneringen lijken niet te stroken met de werkelijkheid.

Het behouden kind is een aangrijpende roman over een vrouw die vindt dat zij in het verleden heeft gefaald en die haar schuldgevoelens daarover verhult met een onwaarheid waar ze tot het laatst toe in blijft geloven. +

Wereldbibliotheek
07 februari 2017
22 februari 2017

Sigried Hebban Recensent

Als je niet zonder iets kunt, hoe ver ga je dan om het te bereiken

door: Sigried 1 reactie 1 like

‘En dat gevloek, Thomas, dat wil ik niet meer.’

Hij keek haar niet aan.

‘Kijk me aan.’

Hij draaide zijn hoofd nog verder van haar weg. Zijn hele houding drukte uit dat hij geen zin had in haar, dat ze zeurde, dat ze hem eindeloos verveelde, dat ze een ouwe trut was. Hij mompelde iets dat leek op...

Reacties op: Het behouden kind