Het beleg van Haarlem

We schrijven het jaar 1573. Al maandenlang duurt het Beleg van Haarlem. In de eens zo veilige stad heerst bij de inwoners angst en vrees. De rantsoenen slinken snel. Buiten de stadswallen staan de wrede Spaanse soldaten, die op bevel van de gehate Alva, dood en verderf zaaien. Iedere stormaanval van de woeste Spanjaarden wordt afgeslagen en ook de dappere vrouwen met als voorbeeld Kenau Symonsdochter Hasselaar, vechten met de moed der wanhoop. Prins Willem van Oranje tracht de arme stad te ontzetten, maar door laf verraad mislukt dit. Wanneer Haarlem de strijd moet opgeven om de vrouwen en de kinderen het leven te sparen en plundering te voorkomen, is dit een laatste dappere daad, want niemand weet wat de gevreesde Alva uit wraak zal doen...

Is Het beleg van Haarlem het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het beleg van Haarlem