Het blauwe uur

Op een vroege ochtend staan zeven hardlopers aan de voet van de grootste duin van Nederland. Het zijn vooral beginners. Vier uur later komen ze via dezelfde duin de bewoonde wereld weer in. In de tussentijd hebben ze hardgelopen, in het donker en in stilte. Geen van hen had gedacht dat zomaar, met nauwelijks training, te kunnen. Bijna de helft van de Nederlanders loopt hard - in de sportschool, buiten, sommigen een blokje om, anderen marathons. Het blauwe uur is een inspirerende runner's companion die laat zien dat lang hardlopen gemakkelijker is dan we denken, dat iedereen het kan. En niet per se met dichtgetimmerde trainingsschema's en afgemeten afstanden, maar door simpelweg te beginnen en door te lopen tot de eindstreep. Het blauwe uur is absolute herkenning en erkenning voor renners en de ultieme motivatie voor beginners.

Hans Koeleman (1957) werd tienvoudig Nederlands hardloopkampioen en nam deel aan de Olympische Spelen van Los Angeles en Seoul. Vroeger liep hij om het hardst, nu loopt hij het liefst extreem lange en langzame duurlopen. Koeleman is een veelgevraagd motivational storyteller en publiceerde eerder in Runner's World Magazine.

Recensies (1)

Is Het blauwe uur het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het blauwe uur