Het cultureel woordenboek

G.A. Kohnstamm H.C. Cassee
Gerangschikt naar een groot aantal kennisgebieden geeft Het Cultureel Woordenboek in korte, heldere omschrijvingen die begrippen, namen, feiten, gebeurtenissen en gezegden weer die tot onze culturele bagage zouden moeten behoren. Het is daarmee niet alleen een handzaam naslagwerk, maar ook een leesbaar compendium van de Nederlandse en internationale cultuur in de brede zin.
Het Cultureel Woordenboek verscheen in 1992 onder redactie van prof. dr. G.A. Kohnstamm en dr. H.C. Cassee. Het boek werd een regelrechte bestseller en, volgens Hugo Brandt Corstius, een conversation piece ('Dat zoeken we op in de Kohnstamm'). In 1998 verscheen een vierde, herziene en uitgebreide druk. Deze speciale editie (2002) is weer geheel up-to-date gemaakt, inclusief de recente aanslagen op New York en de strijd tegen het internationale terrorisme.

Is Het cultureel woordenboek het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het cultureel woordenboek