Het drielichamen-probleem

Rank 449 Gelezen 38 Aan het lezen 8 Wil ik lezen 83 Favoriet 0 Recensies 5
Fantasy & SF Artikelen 2 Spots 2   Topics 0

Het is 1967. Ye Wenjie moet toezien hoe de Rode Garde haar vader doodslaat tijdens de Chinese Culturele Revolutie. Deze moord zal niet alleen haar leven tekenen, maar ook de toekomst van de hele mensheid.

Veertig jaar later wordt de nanotechnoloog Wang Miao gevraagd om een geheimzinnige reeks van zelfmoorden onder wetenschappers te onderzoeken. Wangs onderzoek leidt hem naar een mysterieuze onlinegame en een virtuele wereld die wordt beheerst door de onvoorspelbare interactie tussen haar drie zonnen. Maar is die wereld alleen maar virtueel of bestaat zij misschien echt?

Dit is het drielichamenprobleem, en het is de sleutel tot alles: tot de dood van de wetenschappers, tot een samenzwering die lichtjaren omvat en tot de uitroeiing die de mensheid onder ogen moet zien.

Het drielichamenprobleem is het eerste, adembenemende deel van een trilogie over ruimte en tijd, over het voortbestaan van de aarde.

Sciencefiction & Fantasy
Het drielichamenprobleem (1)
Eisso Post
Prometheus
21 oktober 2020
23 oktober 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door André van Broekhuizen

Anne-Claire Verham Hebban Recensent

Briljante science in gecomprimeerde fiction

door: Anne-Claire Verham 5 reacties 3 likes

Mijnwerkerszoon Cixin Liu (1963) groeide op in een arm dorp in de Chinese provincie Henan. Een simpel, ongeletterd leven leek zijn deel, maar in plaats daarvan ging hij studeren in de Verenigde Staten en groeide hij uit tot een internationaal succesvolle sciencefictionauteur. Het...

Reacties op: Het drielichamen-probleem