Het Familieportret

Rank 1135 Gelezen 1852 Aan het lezen 23 Wil ik lezen 455 Favoriet 107 Recensies 51
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 12 Spots 11 Hebban 1000 214   Topics 0

Het familieportret is een gepassioneerd maar gedoemd liefdesverhaal en een indringend portret van een moeder-dochterrelatie, dat de lezer nog lang zal bijblijven.

Is alles geoorloofd in oorlogstijd? Vijftig jaar lang heeft Anna Schlemmer geweigerd te praten over haar leven in Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog. Anna's dochter Trudy herinnert zich niet veel: zij was nog maar vier toen zij en haar moeder door een Amerikaanse soldaat werden bevrijd en met hem meegingen naar Minnesota. Maar ze bezit één bewijsstuk uit het verleden: een familieportret waarop zijzelf staat, samen met haar moeder en een nazi-officier. Gedreven door schuldgevoel over wie haar voorouders zouden kunnen zijn, gaat Trudy op onderzoek uit. Zal ze erin slagen de waarheid over haar moeders verleden boven tafel te krijgen?

Oorlogs- en verzetsroman
Streek- en familieromans