Het geheim van El Golfet

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Young adult   Topics 0
Vier Amsterdamse jongens, Pietje, Karel, Theo en Jopie redden uit het water van het Damrak een kind. Als beloning wordt hun een vakantiereisje naar El Golfet aangeboden. El Golfet is de naam van een strandje, dat aan de voet van de beboste heuvels van het Spaanse vissersdorpje Calella de Palafrugell aan de Costa Brava ligt.
In het zeker niet drukke Calella wacht hun een spannend avontuur.
Het begint met een geheimzinnig vissersbootje, dat tegen het vallen van de avond ergens tussen de rotsen verdwijnt. Na angstige avonturen in de Pueblo Español in Barcelona en het vinden van een bijzonder kunststuk uit het Louvre in Parijs, eindigt het met de arrestatie van een aantal zeer gevaarlijke smokkelaars.

De auteur heeft dit bij duizenden Nederlanders nog niet zo bekende stille vakantiegebiedje als decor gebruikt voor zijn zevende pocket in deze serie.
Young adult
Het geheim van (7)
9789020512403

Recensies

Spannend, vol aktie, humor en wetenswaardigheden.

door: Tommy Verhaegen 1 like
Onze vier helden "winnen" een reis naar de Costa Brava in Spanje en daar speelt het grootste deel van het verhaal zich dan ook af, in plaats van het vertrouwde Amsterdam met het politiekantoor in de Warmoesstraat. Robert A. van Dijk maakt flinke publiciteit voor dit onbekende deel van Catalanië...