Het grootste geschenk

Ann Voskamp
'Ik wil geen kerst die je kunt kopen.
Ik wil geen kerst die je zelf kunt maken.
Wat ik wil is een kerst je kunt vasthouden.
Een kerst die míj vasthoudt,
mij nieuw maakt, mij nieuw leven geeft.
Ik wil een kerst die fluistert: Jezus.'
--Ann Voskamp

Honderdduizenden lezers zijn al verliefd geworden op Ann Voskamps Duizendmaal dank, en deze kerst nodigt Ann haar lezers uit voor een rijke en zinvolle viering van het Kerstfeest --- een viering van het volledige liefdesverhaal dat al vanaf het prilste begin naar ons toekomt.

Voskamp neemt ons mee naar het Oude Testament om de afstamming van Jezus te verkennen - hij is het grootste geschenk. Ze pakt de traditie van 'De boom van Jesse' op, waarbij elke dag via een eigen prachtig ornament aandacht vraagt voor het Bijbelse verhaal van één van Jezus' voorouders - mannen en vrouwen.

Beginnend met Jesse, de vader van David, vertelt Het grootste geschenk het indrukwekkende verhaal van de mensheid, van Adam tot de Messias. Elke dag denken we na over hoe de belofte van de Messias door elk verhaal heen klinkt.

Zo zal als de kerstdagen aanbreken het verhaal van kerst als nooit tevoren tot je spreken.

Is Het grootste geschenk het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het grootste geschenk