Het grote wildplukboek

'Het groeit, bloeit en je kunt het eten.'

Het is hip en trendy, je eigen eten sprokkelen in de natuur. Maar hoe pak je dat aan? Waar moet je op letten? Wat kun je w?l eten en waar moet je met een grote boog omheen lopen?

Edwin Flor?s beschrijft in dit boek de geheimen van het wildplukken. Hij neemt je mee van het donkere bos naar de zilte kust en behandelt meer dan 200 wilde eetbare planten, bessen, noten, wortels en paddenstoelen. En als na afloop je mand of tas gevuld is met bessen, noten of bloemen, hoe verwerk je dan al die heerlijkheden?

Chefkok Jonnie Boer van de Librije weet hier wel raad mee. Hij beschrijft in duidelijke recepten hoe je de inhoud van je wildplukmand verwerkt in verrukkelijke siropen, jams, zouten, boters en nog meer lekkers.

"Dit prachtige boek van Edwin Flor?s, de beste en meest enthousiaste wildplukker die ik ken, is in mijn ogen een aanlokkelijke aanleiding om die aloude gewoonte van wildplukken nieuw leven in te blazen." - Jonnie Boer, chef-kok De Librije

Is Het grote wildplukboek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het grote wildplukboek