Het huis aan Chalcot Crescent

Een vlijmscherpe, geschiedvervalsende roman over Frances, het nooit-geboren zusje van Fay Weldon.

De tachtigjarige Frances, parttime reclameschrijver, gewezen literair auteur en ooit s lands lieveling, zit op de trap van haar huis aan Chalcot Crescent terwijl deurwaarders op de voordeur bonzen. Vanuit dit huis heeft Frances vijf decennia wereldgeschiedenis meegemaakt, de val van het communisme, en de ineenstorting van het kapitalisme. We schrijven het jaar 2013, en terwijl ze zit te wachten tot de deurwaarders eindelijk afdruipen, pakt Frances pen en papier en begint te schrijven: over vriendjes die ze leende en mannen die ze stal van haar oudere zus Fay, over haar dochters en hun kinderen. Over familiegeheimen, ontrouw, incest, verloren liefdes. Maar feiten en fictie gaan een beetje met Frances aan de haal. Is het haar op hol geslagen fantasie, of bereiden haar kleinkinderen een terroristische actie voor op haar bovenverdieping?

Fay Weldon is een van Engelands meest gerespecteerde en geliefde romanschrijfsters. Ze gelooft dat alle vrouwen gelukkig worden van chocola en alle mannen van porno. En dat iederéén gelukkig wordt als vrouwen zo nu en dan een orgasme faken.

Is Het huis aan Chalcot Crescent het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het huis aan Chalcot Crescent