Het leven waar je naar verlangt

Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Het christelijk geloof is niet zomaar een vrijkaartje
om in de hemel te komen. Christen-zijn zonder diepgaande verandering is onbestaanbaar. Wat verandert er dan in een christen? Zijn of haar karakter zal steeds meer overeenkomen met het karakter van Jezus.
Dat is een kwestie van lange adem.
John Ortberg neemt ons mee op het aloude pad van de 'geestelijke discipline'. Dat klinkt streng, maar is het niet. Het is als met een marathonloper. Die kan zijn sport wel vergeten, als hij niet voortdurend traint.
Dezelfde functie hebben 'geestelijke disciplines' voor christenen. Het zijn geen tuchtmeesters en ook geen doelen op zichzelf. Het zijn dingen die we doen om geestelijk in conditie te blijven. En dat zullen we merken aan de liefde, vreugde en vrede die ons deel worden. Is dat niet het leven waar je naar verlangt?

John Ortberg is een van de predikanten van de Willow Creek Community Church (USA). Hij heeft een goudeerlijk boek geschreven, met de nodige humor.

Stichting Uitgeverij Gideon
01 januari 2001

Reacties op: Het leven waar je naar verlangt