Het levensverhaal van de boom

Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 1
Dit boek beschrijft het verhaal van één enkele boom. Vanaf het punt dat er een zaadje in de aarde valt tot het moment - meer dan vijf eeuwen later - dat de boom omgevallen op de bosgrond ligt en leven geeft aan varens, mossen en springstaarten... en zijn eigen leven ten einde loopt.

Leef en groei mee met het verhaal van een douglasspar die meer dan vijfhonderd jaar oud werd. De ontwikkeling van deze boom wordt bloemrijk beschreven aan de hand van de wereldgeschiedenis, bekende schrijvers en verschillende takken van de wetenschap. Een ontroerende en leerzame vertelling over alle fases van het leven.

Luitingh-Sijthoff
01 januari 2019

Merel Lommers-Plat Hebban Recensent

Douglasspar houdt systeem in balans

door: Merel Lommers-Plat 1 reactie 1 like

David Suzuki is een Canadees geneticus en milieu-activist. Hij is medeoprichter van de David Suzuki Foundation, welke als doel heeft om de natuur in Canada te beschermen. Als vertegenwoordiger van de wetenschap ontving hij meerdere prijzen voor het toegankelijk maken van wetenschappelijke kennis...

Reacties op: Het levensverhaal van de boom