Het levensverhaal van de boom

Rank 5741 Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 1
Dit boek beschrijft het verhaal van één enkele boom. Vanaf het punt dat er een zaadje in de aarde valt tot het moment - meer dan vijf eeuwen later - dat de boom omgevallen op de bosgrond ligt en leven geeft aan varens, mossen en springstaarten... en zijn eigen leven ten einde loopt.

Leef en groei mee met het verhaal van een douglasspar die meer dan vijfhonderd jaar oud werd. De ontwikkeling van deze boom wordt bloemrijk beschreven aan de hand van de wereldgeschiedenis, bekende schrijvers en verschillende takken van de wetenschap. Een ontroerende en leerzame vertelling over alle fases van het leven.
Uitgeverij Luitingh-Sijthoff B.V.

Hebban recensie

Merel Hebban Recensent

Douglasspar houdt systeem in balans

door Merel op 31-12-2019

David Suzuki is een Canadees geneticus en milieu-activist. Hij is medeoprichter van de David Suzuki Foundation, welke als doel heeft om de natuur in Canada te beschermen. Als vertegenwoordiger van de wetenschap ontving hij meerdere prijzen voor het toegankelijk maken van wetenschappelijke kennis voor het grote publiek. Wayne Grady is een Canadees schrijver en vertaler. Hij schreef diverse...