Het ministerie voor de toekomst

Het Ministerie voor de Toekomst. Opgericht in 2025 is het doel van de nieuwe organisatie eenvoudig: opkomen voor de toekomstige generaties van de wereld en alle levende wezens beschermen, nu en in de toekomst. De organisatie staat al snel bekend als het Ministerie voor de Toekomst, en dit is haar verhaal.

Van de legendarische sciencefictionauteur Kim Stanley Robinson komt een visie op de klimaatverandering die zijn weerga niet kent.

Het Ministerie voor de Toekomst wordt volledig verteld aan de hand van fictieve ooggetuigenverslagen en is een meesterwerk van de verbeelding - het verhaal van hoe de klimaatverandering ons de komende decennia allemaal zal beïnvloeden. De setting is niet een desolate, post-apocalyptische wereld, maar een toekomst die bijna voor de deur staat, en waarin we misschien wel de buitengewone uitdagingen waar we voor staan zullen kunnen overwinnen.

Het is een roman die zowel direct als impactvol is, wanhopig en hoopvol in gelijke mate, en het is een van de krachtigste en origineelste boeken over de klimaatverandering ooit geschreven.

Is Het ministerie voor de toekomst het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het ministerie voor de toekomst