Het mondiale beschavingsproces

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
In een beschavingsproces op lange termijn is de veiligheid en levensverwachting van veel mensen toegenomen. De wereld staat nu echter voor een nieuwe uitdaging. De overweldigende kracht van moderne oorlogen, grootschalige rampen en schokkende gebeurtenissen in het persoonlijk leven zorgt voor een emotionele nasleep die steeds groter en complexer wordt en de stabiliteit van veel samenlevingen bedreigt. De wanhoop van getraumatiseerde slachtoffers dwingt meer dan ooit tot nadenken over wat wordt aangericht in de natuur en bij de mens.
Maar er is hoop. Onder druk van steeds nieuwe schokkende gebeurtenissen en hun slachtoffers ontwikkelt zich een stelsel van zorg, schadeherstel en preventie onder leiding van experts. De wereldwijde verbreiding van dit stelsel kan gezien worden als een mondiaal beschavingsproces waarin mensen beheerster en zorgzamer met elkaar en met hun omgeving leren omgaan. In dit standaardwerk in de traditie van Norbert Elias en Johan Goudsblom wordt dit proces uitgebreid beschreven. Het boek biedt daarmee een diepgaand inzicht in een van de meest fundamentele ontwikkelingen van deze tijd.
Uitgeverij Aspekt B.V.

Recensies

Hoe het mondiale beschavingsproces veranderde in de loop der tijden

door: Anneke 1 like
Bij het zien van de schitterende cover van Het mondiale beschavingsproces van Frank Hermans wil je weten waar de persoon in de mantel zich voor schaamt of waarom die persoon verdriet heeft, je wilt weten wie de vrouw op de achtergrond is. De titel maakt nieuwsgierig. De subtitel geeft duidelijk...