Het noordwater

Rank 8346 Gelezen 113 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 116 Favoriet 11 Recensies 15
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 5 Top25's 4   Topics 0

1859. Patrick Sumner moet na zijn oneervolle ontslag uit het leger ten einde raad een positie als scheepsarts accepteren aan boord van een walvisvaarder die op weg is naar de poolcirkel. Het is laat in het jaar, en terwijl donker en kou op zee genadeloos toenemen, wordt het zwaar verminkte lichaam van een scheepsjongen gevonden.

Sumner gaat op onderzoek uit, en komt op het spoor van Henry Drax: harpoenier, moordenaar, monster. Op zoek naar bewijs om Drax op te sluiten, gebeurt het ondenkbare: het schip loopt vast in het ijs en zinkt. Terwijl de doodsbange en wanhopige bemanning tijdens de barre, oneindige nacht probeert te overleven, weet Sumner dat er zich in hun midden een meedogenloze moordenaar schuilhoudt.

‘Briljant en verslavend. Een tour de force van vaart en spanning, en een fantastische weergave van een lang verloren tijd.’ - Hilary Mantel

‘Betoverend en angstaanjagend goed.’ - Colm Tóibín, The New York Times

‘Een uitzonderlijk boek. Afwisselend hilarisch, choquerend, opwindend en provocatief.’ - The Independent

Literaire thriller
Cargo