Het onzichtbare leven van Addie LaRue

Het onzichtbare leven van Addie LaRue

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

‘Een uitzonderlijk prachtig boek, doorweven met kunst, hoopvolle momenten en diepe gedachtes. Dit boek is geen literaire fantasy, maar fantasierijke literatuur.’ Alex, boekhandel Paard van Troje, Goes

Frankrijk, 1714. Als Adeline LaRue wordt uitgehuwelijkt, smeekt ze om meer tijd en een leven in vrijheid. Haar wens gaat in vervulling, maar tegen een vreselijke prijs. Addie zal eeuwig leven, en is gedoemd te worden vergeten door iedereen die ze ontmoet. Zelfs haar ouders vergeten hun dochter op slag en jagen haar hun huis uit.

Ontheemd en alleen begint Addie aan een betoverend avontuur dat eeuwen en continenten omspant. Van de achttiende-eeuwse salons van Parijs tot de straten van het moderne New York: Addie leert overal overleven. Maar terwijl haar tijdgenoten de geschiedenisboeken in gaan, blijft Addie onopgemerkt bestaan. Dag na dag, jaar na jaar.

Tot ze op een dag een boekhandel binnenstapt en iemand haar voor het eerst in driehonderd jaar herkent…

Pers en boekverkopers

‘Voor iemand die gedoemd is vergeten te worden, is Addie LaRue een heerlijk, onvergetelijk personage en haar verhaal een meeslepende verkenning van de onsterfelijkheid.’ Neil Gaiman

‘Zeker net zo goed als de Schemering-trilogie, vooral omdat het een verhaal is dat niet alleen door fantasylezers omarmd zou moeten worden.’ Hans Loeve, boekhandel Riemer, Amersfoort

‘Toen ik het uit had, heb ik het boek geknuffeld, zo mooi is het.’ de Volkskrant

Historische roman (populair)
Boekerij