Het opmerkelijke einde van Europa

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
In de landen om ons heen heeft de massa-immigratie veel grotere gevolgen dan bij ons. In Nederland zullen we later ervaren wat men nu al in Duitsland, Frankrijk, België en vooral Engeland reeds voelt: onoverkomelijke problemen rondom immigratie, en het onvermogen van de politieke en bestuurlijke elite om die op te lossen, of om ook maar enigszins te denken en te handelen vanuit het eigenbelang van de bevolking.
'Het opmerkelijke einde van Europa' is een persoonlijk commentaar op een continent en een cultuur die zelfmoord plegen. Neergaande geboortecijfers, massa-immigratie, en het gecultiveerde zelfwantrouwen en zelfhaat hebben er samen voor gezorgd dat Europeanen niet meer voor zichzelf opkomen. Ze zijn niet meer in staat om de eigen omvattende maatschappelijke veranderingen te weerstaan. Dit boek is niet alleen een analyse van de demografische en politieke werkelijkheid, het is ook een ooggetuigenverslag van een continent in zelfvernietiging, van de plaatsen waar migranten aan land komen, tot aan de plaatsen waar ze zich vestigen, van mensen die hen welkom heten, tot aan plaatsen die hen niet kunnen accepteren.
10 juli 2019