Het rimpeleffect

Gelezen 36 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 54 Favoriet 1 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 2 Spots 3   Topics 0
'Het rimpeleffect' van Claudia Schoemacher is een roman over Julia Smith.
Julia is journalist en getrouwd met de vermaarde advocaat Hugo Smith. Ze wonen met hun dochtertje in een miljoenenvilla en leiden een, voor de buitenwereld, glamoureus leven. Maar achter die façade gaat een afbrokkelend huwelijk schuil. Hugo heeft de ene affaire na de andere en wanneer hij tot overmaat van ramp failliet wordt verklaard, stort Julia in. Ze is intens moe en glijdt langzaam maar zeker weg in een depressie die leidt tot een zelfmoordpoging. Terwijl ze in coma ligt, wordt Julia teruggevoerd naar 1997, het jaar waarin ze het gelukkigst was. Ze realiseert zich dat ze dit keer lering moet trekken uit het verleden zodat ze, eenmaal terug in haar werkelijke leven, sterker en zelfstandig haar keuzes kan maken.

Claudia Schoemacher wil met 'Het rimpeleffect'het taboe op depressie en zelfmoord verder doorbreken. Eerder schreef zij het autobiografische 'Kind van de onderwereld' en de roman 'Kamer 303'.

De Fontein Romans & Spanning
05 september 2017
05 september 2017
9789026142512 , 9789026142529 , 9789463620130

Een poging tot het doorbreken van het taboe op depressie

door: Chantal Winckens

Wie de titel van dit boek leest zou bijna denken dat de vrouw van cosmetisch arts Robert Schoemacher een non-fictie boek heeft geschreven. Maar met Het rimpeleffect verwijst Claudia Schoemacher (1970) in haar nieuwe roman naar iets heel anders dan de veroudering van de huid. Julia Smith is...

Reacties op: Het rimpeleffect