Het Siamees moment

Het Siamees moment

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0
Op de dag dat Thomas een prijs krijgt voor zijn filmmuziek, ontvangt hij een briefje. Er staat een vraag die geen vraag is: 'Spreken we elkaar zaterdag?' Daaronder haar naam, Eva, een teken van leven na vijftien jaar stilte. Hij hoort haar stem, als tolk en als geliefde, herinnert zich alle hoeken van hun kleine universum. Alles is er weer: Brel, de meeuwen aan het strand, het brievenboek. De onvermijdelijke diepe kras. Twee dagen scheiden Thomas en Eva van zaterdag. Het Siamees moment volgt hen op weg naar die eerste ontmoeting na hun breuk, een weerzien op een begraafplaats. Wat hebben een man van de muziek en een vrouw van de taal elkaar daar nog te vertellen? Het Siamees moment is een prachtige roman over de liefde, ambities en het maken van fouten.

Peter WJ Brouwer (1965) is schrijver, vertaler en theatermaker. Hij publiceerde drie dichtbundels, waaronder bij Uitgeverij In de Knipscheer 'Brief aan wie niet bestaat' (2016). 'Het Siamees moment' is zijn debuutroman.

Over 'Brief aan wie niet bestaat' schreef Levity Peters in MeanderMagazine: 'Peter WJ Brouwer roept in zijn gedichten sterke emoties op, maar op alles behalve clichématige wijze. Hij is heel helder, maar je wordt al lezend in een richting getrokken die bepaald verontrustend is. En het is vooral die dagelijks gebruikte, maar hier perfect gedoseerde taal die het effect ervan zo sterk maakt. (...) 'Brief aan wie niet bestaat' is een bundel die ik niet graag had willen missen en die blijft naklinken lang nadat je hem dichtgeslagen hebt, als een persoonlijk aan jou gerichte brief.'

Knipscheer, Uitgeverij In de
21 september 2017