Het slagveld

Het slagveld

Gelezen 13 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 19 Favoriet 2 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

Het probleem met kinderen is dat ze opgroeien. Op een dag slaan ze zonder waarschuwing de deuren dicht en breekt in huis de oorlog uit. Het overkomt de ouders van de vijftienjarige Paul. De vader maakt zich grote zorgen om zijn zoon – hij is hondsbrutaal en altijd woest, en ze maken continu ruzie. Op school gaat het steeds slechter en elke minuut van elke dag zit Paul op zijn telefoon: zijn vader heeft geen idee wat hij doet of kijkt. Volgens Léa maakt haar man zich veel te veel zorgen, maar hij kan niet anders dan boos worden op zijn zoon. Voor zijn gevoel raakt hij volledig de grip kwijt op zijn gezin en zijn eigen leven.

Het slagveld is een herkenbaar, overtuigend en zeer actueel portret van een modern gezin in Brussel. Het laat zien hoe het is om op te groeien in een tijd van angst en onbegrijpelijke gewelddadige aanslagen.

De Bezige Bij
04 oktober 2018
04 oktober 2018

Marvin O. Hebban Recensent

Hilarische en ook tedere beschrijving van omgaan met pubers

door: Marvin O. 2 likes
“Het vervelende met kinderen is dat ze opgroeien. Dat ze op een goeie ochtend zonder waarschuwing een trainingspak aantrekken, antwoorden met klanknabootsingen, naar de verkeerde muziek luisteren, met de deuren slaan en alleen nog maar met woorden van minder dan zes letters spreken. Ze eten,...

Reacties op: Het slagveld