Het spookhuis van Plautus

Titus Maccius Plautus werd waarschijnlijk in 254 voor Christus geboren te Sarsina in Umbrië en is gestorven omstreeks 184 voor Christus. Plautus is de eerste Romeinse schrijver van wie ons meer bereikt heeft dan fragmenten. Plautus’ komedies zijn bewerkingen van Griekse stukken. De komedies van Plautus geven ons een inkijk in het leven van de doorsnee Romein in de tweede eeuw voor Christus. De held van deze komedie is de slaaf Tranio. Vader Theopropides is van huis en zijn zoon Philolaches amuseert zich met vrouwelijk schoon. Wanneer vader onverwachts op de stoep staat, moet hij kost wat kost buiten gehouden worden ...

Is Het spookhuis van Plautus het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het spookhuis van Plautus