Lapena

AD:

Het stel van hiernaast

Gelezen 614 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 220 Favoriet 26 Recensies 34
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Spots 3   Topics 0

Wie gaat er nou naar een etentje bij de buren en laat de
baby thuis alleen achter?
Wat voor moeder doet zoiets?

Je buurvrouw nodigt jou en je man uit voor een etentje. Ze vraagt je terloops of je je dochtertje van zes maanden thuis kunt laten. Niets persoonlijks, ze kan gewoon niet tegen het gehuil. Je echtgenoot zegt dat het wel goed komt - jullie huis is immers vlakbij. Je hebt een babyfoon en jullie zullen elk halfuur checken hoe het gaat, om beurten.
De laatste keer dat je bent gaan kijken lag je meisje vredig te slapen. Maar nu, wanneer je de trappen van het doodstille huis op rent, wordt je grootste angst werkelijkheid. Ze is weg.
Nooit eerder heb je de politie hoeven bellen. Nu zijn ze in jouw huis, en wie weet wat ze daar zullen aantreffen.
Het stel van hiernaast is een zenuwslopende ontrafeling van een gezin - een angstaanjagend verhaal over bedrog, huichelarij en ontrouw, dat je gegarandeerd op het puntje van je stoel houdt tot de laatste schokkende ontknoping.

Shari Lapena (1960) was werkzaam als advocaat en docent Engels voor ze begon met het schrijven van romans. Het stel van hiernaast is haar thrillerdebuut en werd verkocht aan 23 landen.

'Echte mannen lezen vrouwelijke schrijvers - door boeken zoals dit. Geloof me.' - Lee Child
'Een verrassend en uitzonderlijk levendig verhaal dat de lezers meeneemt in een achtbaan van emoties. Schokkende onthullingen maakten dat ik als een bezetene door de pagina's vloog.' Tess Gerritsen

Literaire thriller
Prometheus
23 juni 2016
23 juni 2016

Clichés maken een thriller niet per se inleefbaar

door: Gerry Hameetman 1 reactie 1 like

Zoals de titel Het stel van hiernaast doet vermoeden, moet de debuutthriller van Shari Lapena het hebben van een hoog identificatie-gehalte. Het gaat over gewone mensen, in een gewone straat, met een gewoon leven, die gewoon fouten maken die iedereen zou kunnen maken. Wat hen overkomt zou ook jou...

Reacties op: Het stel van hiernaast