Omslag Shaun Prescott Het verdwijnen

Het verdwijnen

Rank 5620 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0

Een jonge schrijver arriveert in een naamloze, doodlopende stad in New South Wales om lokale nederzettingen te onderzoeken die langzaam verdwijnen. In het hotel van de stad zijn geen gasten, in het station geen treinen, de lokale bus rijdt zijn route zonder passagiers op te pikken. De bevolking heeft collectief geheugenverlies en geeft blijk van een agressief wantrouwen tegenover buitenstaanders. De stad is in verval, maar de schrijver had niet verwacht dat deze spookstad letterlijk voor zijn ogen zou verdwijnen. Wanneer een epidemie van mysterieuze gaten het bestaan van de stad bedreigt, komt hij terecht in een draaikolk van merkwaardige gebeurtenissen waaruit ontsnappen onmogelijk lijkt. Shaun Prescotts debuutroman is donker, ongrijpbaar en verontrustend - en heeft alles in zich om een toekomstige klassieker te worden. 'Een fascinerende, prikkelende roman' The Guardian 'Buitegenwoon vreemde roman' Sydney Review of Books 'In gelijke mate indrukwekkend, grappig en frustrerend... Nu ik erover nadenk, het is een behoorlijk doelloze roman. Misschien is hij daarom zo goed.' The Herald 'Een diepe duik in de waanzien die leest als Garcia Márquez' The Satuday Paper 'Iemand die begrijpt waar literatuur toe dient. Het is een van de sterkste en vreemdste hedendaagse Australische romans die ik heb gelezen.' Sydney Morning Herald Shaun Prescott woont in de Blue Mountains in New South Wales. Het verdwijnen is zijn debuutroman.

Peter Abelsen
Uitgeverij Koppernik BV