Het verhaal van Generaal Dann / Mara's dochter / Griot en de sneeuwhond

In haar visionaire roman Mara en Dann uit 1999 schreef Doris Lessing voor het eerst over een broer en zus die strijden om het bestaan in een toekomstige wereld. Het is een wereld waarin het klimaat sterk veranderd is: in het noorden is het kouder dan ooit tevoren, terwijl het zuiden onderworpen is aan een ondraaglijke droogte en hitte.

In deze nieuwe roman ontmoeten we Dann weer, die inmiddels volwassen is en op zoek naar nieuwe kennis – hij maakt zich ernstig zorgen over de tekortkomingen van de mensheid. Op zijn reis wordt hij vergezeld door een trouwe sneeuwhond die uiteindelijk zijn optimisme doet terugkeren. We maken verder kennis met de dochter van Mara en met Griot, een door zijn ouders verlaten kindsoldaat, die in dit adembenemende avontuur de ware betekenis van de liefde leert kennen.

Recensies (1)

Is Het verhaal van Generaal Dann / Mara's dochter / Griot en de sneeuwhond het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het verhaal van Generaal Dann / Mara's dochter / Griot en de sneeuwhond