Het Vogelalfabet

Gelezen 13 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 2 Spots 4   Topics 0

Het vogelalfabet is een hoogtepunt in de Afrikaanse literatuur, met terugkerende elementen als muziek, vertrek en reizen, sprookjes en mythen, ziekte en dood, vergeten en onthouden, gevoel en verstand,’ schreef André Brink over het debuut van S.J. Naudé, dat met diverse prijzen werd bekroond.

Als migrerende vogels trekken de personages in deze verhalenbundel rusteloos over de wereld: een muzikante reist drie continenten af om haar broers en zussen te zien, in een kunstenaarswoning in Milaan wordt een van de laatste Futuristische lawaaimachines getoond, en een man volgt zijn minnaar via Londen en Berlijn tot op een vervallen kasteel. In Het vogelalfabet komen hun verhalen samen; allen zijn op zoek naar antwoorden die niet worden gegeven, naar troost, acceptatie, succes en liefde.

‘Naudé is een adembenemende, gevoelige schrijver.’ - Publishers Weekly

‘Een feest van ongekende originaliteit.’ - Marlene van Niekerk

‘Diepgaand, complex, helder geschreven en briljant samengesteld. Met deze bundel vestigt Naudé zich als schrijver die de contouren van de Zuid-Afrikaanse literatuur zal veranderen.’ - Neel Mukherjee

Vertaalde verhalenbundels
Uitgeverij Podium b.v.
15 januari 2016
08 februari 2016

VictorDLV Hebban Recensent

Realistische verhalen over machtsmisbruik in Zuid-Afrika

door: VictorDLV 1 like

Als je wilt weten hoe het op dit moment met Zuid-Afrika gesteld is ben je bij Het Vogelalfabet van S.J. Naudé aan het goede adres. Aan te raden aan iedereen die denkt dat het daar nu vast wel heel goed gaat sinds het einde van de apartheid, en zó realistisch geschreven dat je je haast niet kunt...

Reacties op: Het Vogelalfabet