Het Voorgesprek

Het Voorgesprek

Gelezen 12 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 6
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0

Met Het Voorgesprek levert Simon Hammelburg een hilarische sleutelroman af die men met een continue glimlach leest. Een tragikomedie met een knipoog naar een veranderende maatschappij, omgangsvormen en een nieuwe generatie journalisten.

'Journalist Tonko Sluyter schrijft verschillende boeken. Dat doet hij moeiteloos en goed. Het uitgeven vormt evenwel een belemmering en het promoten bij de pers stuit op lachwekkende, herkenbare, maar ook bedroevende ervaringen.

Hammelburg gebruikte eigen ervaringen en die van collega's bij het schrijven van deze tragikomische roman, waarin hij laat zien dat hij naast serieuze boeken (over het Jodendom en de gevolgen van de Sjoa) ook een uitermate humoristisch boek kan schrijven dat ons allen een (lach)spiegel voorhoudt.

Het Voorgesprek is een heerlijk boek voor iedereen, maar vooral voor het journaille en de studenten en docenten aan de Academies voor Journalistiek en Voorlichting.'

Hanneke Tinor-Centi

HT-C Communicatie en Marketing