Het wereldbeeld van de wetenschap

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Iedereen voelt zich bij momenten aangetrokken tot de vraag hoe de wereld er op een diep niveau uitziet. De intu ties die we hierover ontwikkelen, hebben meestal een impliciete maar onvermijdelijke impact op ons levensgevoel. In dit boek wordt het wereldbeeld van de wetenschap onderzocht en in zijn context geplaatst. Dit betekent een excursie door ondere andere filosofie, natuurwetenschap en religie, en een confrontatie met wonderlijke vragen. De auteur gaat na in hoeverre de wetenschap ze op dit moment beantwoordt en staat stil bij de merkwaardige aard van enkele deelantwoorden. Hoeveel dimensies heeft een universum en is het passeren van de tijd een illusie? Laat de wetenschap toch op n of andere manier ruimte voor een god? Wat hebben de gevoelsmatige aspecten van onze inzichten in de kosmos te maken met een actuele invalshoek op kunst? Iedereen die geboeid is door wereldbeelden, zal dit boek aanspreken, ook de ge nteresseerde leek.

Garant Uitgevers
26 juni 2020