Het zwembad

Rank 6694 Gelezen 295 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 224 Favoriet 12 Recensies 27
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 2 Spots 13   Topics 0   Leesclub

Rosemary woont al haar hele leven in de Londense wijk Brixton. Maar haar buurt is onherkenbaar veranderd; de bibliotheek waar ze vroeger werkte werd gesloten, de kruidenier die iedereen kende is nu een trendy bar en haar geliefde man, George, is overleden. Wat haar vooral nog plezier brengt, is zwemmen.
Kate is net verhuisd en voelt zich alleen in de grote stad. Ze is begonnen met haar eerste baan voor een lokale krant. Als het buitenzwembad van Brixton met sluiting wordt bedreigd, weet Kate dat dit een kans is op een goed verhaal. Rosemary weet dat dit het moment is waarop ze ook haar laatste strohalm kan verliezen.
De twee besluiten zich samen in te zetten voor het behoud van deze belangrijke plek in de wijk. Want het zwembad is meer dan alleen een plaats waar gezwommen wordt. Door hun actie laten Kate en Rosemary zien wat de waarde is van gemeenschap en van verbondenheid, en tonen zij hoe heel gewone mensen zich sterk kunnen maken voor datgene waar hun hart ligt.

‘Het zwembad is een stralend en hartverwarmend debuut – een ode aan zachtheid en vriendschap, aan alle waarden die we meer zouden moeten koesteren.’ – Sarah Winman

Bruna Uitgevers B.V., A.W.
29 mei 2018
29 mei 2018
9789400509894 , 9789044977059 , 9789046172032

Helma Koot Hebban Recensent

Ode aan de liefde en de kracht van samen sterk zijn

door: Helma Koot 1 like

Het Zwembad, het debuut van de Britse Libby Page, is een verhaal over wat vriendschap en gemeenschapszin voor elkaar kunnen krijgen en wat de gezamenlijk inzet voor een gemeenschappelijk doel ook persoonlijk het verschil kan maken. Dat geldt zeker voor Kate. Ze voelt zich alleen in de grote stad,...

Reacties op: Het zwembad