Hier hoor je niemand over

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Newsroom 1   Topics 0
Een vrouw reist de wereld over voor panelgesprekken nadat haar socialmediapost ‘Kan een hond tweeling zijn’ viral is gegaan. Sindsdien bepaalt het internet, ‘het portaal’, haar hele bestaan. Als reactie op existentiële bedreigingen – van klimaatverandering en economische onzekerheid tot de opkomst van een naamloze dictator en een epidemie van eenzaamheid – post ze stug door, steeds meer berichten die haar dieper de leegte van het portaal in trekken. Ze raakt ervan overtuigd dat een enorm koor van stemmen haar gedachten bestuurt. Zijn we in de hel beland, vragen de stemmen zich af. Zijn we gedoemd om dit te blijven doen tot we sterven?
Als haar moeder haar sms’t ‘Er is iets misgegaan’ en ‘Hoe snel kun je hier zijn?’, wordt ze wakker geschud. Het echte leven dringt tot haar door en werpt een ander licht op de toenemende absurditeit van haar online bestaan.

Atlas Contact
17 augustus 2021
17 augustus 2021

Reacties op: Hier hoor je niemand over