Histoires de Femmes

Histoires de Femmes

Rank 1455 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 1 Recensies 1
Vergeten diva’s, harde tantes, verwaaide meisjes vertellen hun verhaal, mijmeren in dichterlijke vrijheid. Onschuldig, onbevangen of wijs in een striemende zoektocht naar liefde.
Grootse dromen, zoete herinneringen of spijt; ze zijn zoals het leven: dan weer dartel, dan weer neerslachtig.
Mili van Veegh en Elyse van der Roer wekken de aandoenlijke dames van Judith Zijtregtop tot leven. Hun adembenemende, virtuoze stijl is een delicatesse voor de fijnproever met soms een rafelrandje.
Word verliefd op Wie ze zijn, Wat hen overkomt, Waar ze ook zijn, of Wanneer en Waarom ze er zijn
‘Histoires de Femmes’, tijdloos en universeel in al haar facetten.

Over de auteurs
Mili van Veegh tovert duivels met woorden en schuwt het gevoelige niet. Met haar rauwe schrijfstem schuurt zij langs de rand van het absurdisme. In haar verhalen vind je het onzichtbare.
Judith Zijtregtop heeft een duidelijk doel voor ogen: samensmeden van het geschreven woord en beeld. Haar werk is kleurrijk en zacht en nodigt uit om meermalen te bekijken.
Elyse van der Roer componeert gedichten. Virtuoos laat zij het ritme walsen, stevig doorstappen, halthouden, voortkabbelen. Donkere klanken vinden lichtheid door afwisseling. Haar schrijfstem verleidt tot nadenken zonder dwalen.
Ambilicious LLP
25 november 2019

Lezersrecensies (1)

Een aangename, kleurrijke verrassing

door: Marc 1 like
Eerder dan een boek kan Histoire de Femmes beter een project genoemd worden. Aan de hand van de illustraties van Judith Zijtregtop, geven Mili van Veegh en Elyse van der Roer de afgebeelde aandoenlijke figuren een hart, een ziel en een stem. Mili van Veegh doet dat op haar eigen, onnavolgbare wijze...