Hoe mensen sterven

Hoe sterven mensen? Doodgaan doen we allemaal, maar niet op dezelfde manier. Michael De Cock heeft de dood in de ogen gezien. Hij wilde weten hoe we vandaag de dag aan ons einde komen en dompelde zich lange tijd onder in de wereld van de laatste zorgen. Zes maanden lang bezocht hij diverse palliatieve afdelingen. Hij sprak er met patiënten, familieleden, dokters en hulpverleners. Hoe mensen sterven is het indringende relaas van die zoektocht.
Het is een boek geworden over gewone mensen die afscheid nemen. Het menswaardige levenseinde is intussen geregeld door wetten en decreten, maar de realiteit van het doodsbed is niet minder roerend of complex geworden. Dat is meteen ook de grote kracht van dit boek. Hoe mensen sterven mag dan over de dood gaan, op elke bladzijde zindert het leven. De waargebeurde verhalen in Hoe mensen sterven zijn rijkelijk voorzien van humor en compassie. Michael De Cock is een geboren verteller.

Is Hoe mensen sterven het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hoe mensen sterven