Hoe temmen we het zevenkoppige monster?

Kirsten Snijders
Dit boek gaat over besluitvorming en strategieopbouw binnen rechercheonderzoeken. Het is een mix van praktijk en theorie, van ervaring in het leidinggeven aan opsporingsonderzoeken en wetenschap.
Aan bod komen onder andere:
- procesoriëntatie in de opsporing;
- keuzes maken als rationeel proces;
- een blik over de grenzen;
- recherchestrategieën in de praktijk en wat kunnen we ermee;
- hypotheses en scenariodenken.
Kirsten Snijders begon in 2001 als zij-instromer aan de Nederlandse Politieacademie, Leergang Tactisch Management. Ze studeerde af op het thema recherchestrategieën. In de jaren die volgden, werd dit afstudeeronderzoek de basis voor en een deel van de kernopgave 'Leidinggeven aan recherchestrategieën' voor de TLL-R. Vervolgens ontwikkelde ze als gastdocente voor de opleiding tot recherchekundige master en voor de cursus Tegenspraak de thematiek verder. Ze is werkzaam als unitchef grootschalige opsporing.

Is Hoe temmen we het zevenkoppige monster? het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Hoe temmen we het zevenkoppige monster?