Hoe vang ik een rat?

Richard Engelfriet Peter van der Geer

Wordt u liever rat of rattenvanger? U kent ze wel: konkelende collega's, een baas die achter uw rug dealtjes sluit, samenzwerende managers. Ogenschijnlijk niets aan de hand, maar ineens slaan ze toe: tijdens de vergadering, als het gaat om een promotie of bij de koffieautomaat. U bent geconfronteerd met een echte rat. En sommige mensen kiezen er bewust voor: wie zijn doel wil halen moet kunnen konkelen en samenzweren. Het werkt nog besmettelijk ook. Maar Ratten zijn angsthazen. Besluiten moeten vallen op basis van 99% argumenten en 1% macht en strepen. Anders gaat het fout. Op verfrissende wijze geven de auteurs antwoord op opvallende en minder opvallende rattenstreken, listen, trucs en politieke spelletjes. Wat doet u als iemand informatie achterhoudt? Hoe pareert u vergadertrucs? Hoe pakt u overmatige wandelgangers aan? Wat doet u met een gevangen rat? Terug naar de beschaving, maar dan eens zonder braaftaal. Tijd voor de aanval!

Is Hoe vang ik een rat? het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Hoe vang ik een rat?