Honderdjaareenzaamheid

Honderd jaar eenzaamheid

Gelezen 1509 Aan het lezen 38 Wil ik lezen 467 Favoriet 267 Recensies 14
Literatuur & Romans Artikelen 4 Newsroom 2 Lijsten 15 Spots 6 Hebban 1000 23 Topics 1
De klassieker aller klassiekers uit Latijns-Amerika: Honderd jaar eenzaamheid in een prachtige nieuwe vertaling van Mariolein Sabarte Belacortu

In 1967 verscheen Gabriel García Márquez’ meesterwerk Honderd jaar eenzaamheid, waarmee de Latijns-Amerikaanse literatuur definitief op de wereldkaart werd gezet. Ter gelegenheid van de vijftigste verjaardag van deze prachtige familiekroniek brengt Uitgeverij Meulenhoff een luxe jubileumeditie in een fonkelnieuwe vertaling van Mariolein Sabarte Belacortu.

Honderd jaar eenzaamheid verhaalt van het exotische en tragische geslacht Buendía, dat de stad Macondo op het moeras veroverde, ruim een eeuw voordat de stad haar apocalyptische einde vindt. Natuurrampen, exploitatie en meedogenloze oorlogen bepalen de geschiedenis van de Buendía’s, waarvan de stichter José Arcadio, een alles beproevende amateur-alchemist, onder meer bewijst dat de wereld rond is: een zinvolle, zij het late ontdekking.

Vertaalde pockets
Mariolein Sabarte Belacortu C.A.G. van den Broek
Meulenhoff Boekerij B.V.
01 januari 1900
03 mei 2017

2 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Ann Busquart Hebban Recensent

Klassieker in een prachtig nieuw jasje

door: Ann Busquart 1 reactie 7 likes

In 1967 verscheen Honderd jaar eenzaamheid van Nobelprijswinnaar Gabriel García Márquez (1927-2014). De roman wordt nog altijd beschouwd als een van de hoogtepunten van de Zuid-Amerikaanse literatuur en als een van de belangrijkste werken van het magisch-realisme.

Naar aanleiding van de vijftigste...

Reacties op: Honderd jaar eenzaamheid