Hoop is een geschenk

'Als er geen hoop zou zijn,
zou het hart breken.'

'Mijn doel is nooit erg verheven of hoogstaand geweest. In het begin had ik zelfs geen doel. In een poging mijn eigen verdriet over het feit dat ik een zoon had verloren naar de achtergrond te duwen, richtte ik mijn aandacht op het helpen van mensen die, om allerlei redenen, net zoveel pijn en verdriet leken te hebben als ik.' -Danielle Steel

In Hoop is een geschenk beschrijft Danielle Steel haar persoonlijke ervaring als vrijwilliger in de daklozenhulpverlening van San Francisco. Via de door haar opgerichte organisatie Yo! Angel! en door 's nachts zelf de straat op te gaan gaf Danielle Steel de vele daklozen weer een sprankje hoop te midden van een uitzichtloos bestaan.

Danielle Steel heeft al meer dan tachtig romans op haar naam staan. Daarnaast schreef ze twee autobiografische verhalen: Een zonnestraal, over de dood van haar zoon Nick, en Hoop is een geschenk, over haar vrijwilligerswerk voor daklozen.

Is Hoop is een geschenk het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hoop is een geschenk