Ida's nagelaten dagen

Met het ophangen van de telefoon neemt hij een besluit dat gevolgen heeft voor de hele familie. Er rest niemand een andere keus dan de waarheid verborgen te houden. De tijd is hier geen vriend: hoe langer het geheim duurt, hoe moeilijker het wordt om het zonder grote gevolgen te vertellen. De grootste slachtoffers zijn de twee dochters. De een, omdat ze het geheim kent en als zware last moet dragen. De ander, omdat ze in totale onwetendheid leeft over haar echte identiteit.

Wat volgt is een jarenlang kat en muis spel, een macabere dans rond het geheim dat niet alleen de familie steeds verder ontwricht, maar ook het noodlot de kans geeft een wending te nemen die niemand had voorzien.

"Ida's nagelaten dagen" neemt je mee in een familiegeschiedenis die onmiskenbaar besloten ligt in het DNA van een meisje dat geen weet heeft van haar wortels.

"Ida's nagelaten dagen" is de non-fictieve debuutroman van Gea Wolfslag. Haar schrijfstijl kenmerkt zich door non-fictie en fictie naast elkaar te gebruiken, want verliest onze vertelling niet altijd haar tijdgebondenheid? Een herinnering speelt zich immers altijd af in het nu. Met dit idee van de tijd speelt Gea in haar verhalen en ze verweeft het ook in dit boek. Korte verhalen van haar hand zijn gepubliceerd door Godijn Publishing, onder meer in de bundel "Olifanten dansen op het ijs".

Godijn Publishing
09 oktober 2021