IJstijd

'Binnenkort komen de eerste winterstormen en trekken de kuddes naar het zuiden,' zei een oude jager. 'Als de jacht zo slecht blijft verlopen, zullen velen van ons de winter niet overleven. De borsten van de jonge moeders zullen geen melk meer geven en voor de lente aanbreekt, sterven al hun baby's.' De andere mannen staarden zwijgend in het vuur. Ze wisten dat de oude man de waarheid sprak en ze schaamden zich, omdat de jacht ook vandaag bijna niets had opgebracht. Met niet meer dan een paar magere poolhazen waren ze tegen het vallen van de avond doodmoe teruggekeerd.

In de 3e graad komt het er vooral op aan de leesvlotheid te verbeteren en de leeshonger aan te wakkeren. En dat lukt prima met Vlaamse Filmpjes: een mooi leesboek met een boeiend verhaal, geschreven door een bekende jeugdauteur. De boeken zijn mooi geïllustreerd en perfect afgestemd op de interesses en het leesniveau van 10-12-jarigen. Ideaal om hen aan het lezen te krijgen!

Recensies (1)

Is IJstijd het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op IJstijd