Ik ben oké (handleiding)

Ik ben oké. Handleiding

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Altijd worden buitengesloten door leeftijdgenoten, denken dat je niet de moeite waard bent of dat je nooit iets goed doet. Dit soort gedachten belemmeren het dagelijks functioneren van een kind. Ik ben oké is een 10 sessies tellend protocol voor kinderen met een negatief zelfbeeld. Het protocol kan zowel poliklinisch, in dagbehandeling als bij residentiële opname worden gebruikt en is bedoeld als individuele training voor kinderen in de leeftijd van 9 tot 13 jaar. Ik ben oké bestaat uit een handleiding voor de hulpverlener en een werkboek voor het kind. Na de theoretische basis en achtergrond volgt informatie over de doelstellingen, de randvoorwaarden en over de werkwijze. De auteurs delen hun ervaringen uit de praktijk en geven tips bij moeizaam verlopende behandelingen. Instructies voor de therapeut worden stapsgewijs per sessie beschreven. Het werkboek voor het kind bevat opdrachten en invulvellen die het kind helpen om de training succesvol te kunnen doorlopen. Het is van groot belang om de ouders, verzorgers en leerkracht(en) van het kind eveneens bij de behandeling te betrekken door ze parallel aan deze behandeling te begeleiden.

Gezondheid & Psychologie
Boom