Ik vond hem in Assisi

Een pelgrimstocht naar authentiek geloof

Omdat hij zijn geloofscrisis vanaf de kansel uitspreekt, wordt voorganger Chase door de leiding van zijn kerk met verlof gestuurd. Hij besluit naar Toscane af te reizen. Daar woont zijn oom, een Franciscaner monnik. Dit is het begin van een spirituele reis en een hernieuwde kennismaking met Franciscus van Assisi. Diens pure, eenvoudige manier van geloven en navolgen van Jezus betekenen een omwenteling in Chase's denken. Hij keert terug naar Amerika met een hervonden geloof, geïnspireerd om in zijn kerk een nieuwe manier van geloven te prediken...

Ik vond hem in Assisi is een prachtig verhaal van een bedevaart en van verlossing, rijk, vol met prachtige details en inzichten, en vol van wijsheid en warmte. Wat begint als het verhaal dan de rest van iemand anders blijkt ook jouw eigen reis te worden. Maar voorzichtig! Het lezen van dit boek kan leiden tot spontane vriendelijkheid, naastenliefde en een totale herziening van wat het betekent om een volgeling van Jezus Chrisus te zijn.

Is Ik vond hem in Assisi het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik vond hem in Assisi