Ik weiger na te denken

Ik weiger na te denken

Gelezen 8 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 33 Favoriet 1 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 2 Spots 1   Topics 0

Jong, vrijgezel, onafhankelijk – en onbedoeld zwanger. De 33-jarige Hedda, een freelancejournaliste uit Oslo, zit in een crisis nadat Lukas een punt achter hun relatie (of ‘erotische vriendschap’) heeft gezet. Als vluchtpoging pakt ze het vliegtuig naar Griekenland – een reis die anders uitpakt wanneer er een noodlanding in Sarajevo moet worden gemaakt. Wat volgt is een veelbewogen terugtocht door Europa, met vieze hostelkamers en een onenightstand in Berlijn die haar berichtjes blijft sturen in capslock.

Eenmaal thuisgekomen ontdekt Hedda dat ze zwanger is – een probleem dat zij met een abortus snel denkt te kunnen oplossen. Maar alles loopt anders wanneer zij in de wettelijk vastgelegde bedenktijd wordt geconfronteerd met grote levensvragen waar zij doorgaans haar ogen voor sluit. Ik weiger na te denken is een uiterst actuele en gevatte roman.

Met zowel humor als ernst en een feilloze pen werpt Lotta Elstad haar licht op grote thema’s als liefde, onafhankelijkheid en vrouwelijke zelfbeschikking.

Prometheus
03 juli 2020
03 juli 2020

De diepgang van een rubberboot

door: Martin Overheul 3 likes

In Ik weiger na te denken, de debuutroman van Lotta Elstad, volgen we Hedda, een 33-jarige freelancejournaliste die haar relatie met Lukas (een 'erotische vriendschap') net op de klippen heeft zien lopen. Daarnaast is ook haar opdracht stopgezet, wat maakt dat er zich geldproblemen aankondigen als...

Reacties op: Ik weiger na te denken